Amersfoort

Moes&Pluk

We zitten vol.

Maar je kunt het aanmeldingsformulier onder aan deze pagina nog wel insturen dan zetten we je op de reservelijst.

Groei & Bloei Amersfoort heeft in seizoen ’22-’23 opnieuw een cursus biologisch moestuinieren georganiseerd. Door het jaar heen zijn in vier avonden de cursisten op het juiste pad gezet om van het moestuin-groeiseizoen optimaal te profiteren. Polycultuur, beplantingsplan, niet spitten, wel mulchen, deze richtlijnen voor succesvol moestuinieren zijn geabsorbeerd, maar wellicht nog onvoldoende in de praktijk gebracht.

Daarom heeft een klein clubje van enthousiaste deelnemers het initiatief genomen om een moes- en pluktuinier club op te richten met de voor zich sprekende naam: Moes&Pluk. Want naast de moestuin richten we ons ook op het kweken van bloemen voor een mooi boeket.

Wat houdt het lidmaatschap van Moes&Pluk in?

Moes&Pluk is een moes- en pluktuinclub, waar je samen met gelijkgestemden het tuinpad van de seizoenen kunt ontdekken, meemaken, ervan kunt leren én ervan kunt genieten.
Onze favoriete ‘buzz-words’ zijn: polycultuur, biologisch c.q. ecologisch verantwoord tuinieren met groenten, fruit en bloemen. We gebruiken liever geen bestrijdingsmiddelen.
Van maart tot in oktober organiseren we vijf clubochtenden op zaterdagochtend én een excursie voor clubleden.

De kosten van de clubochtenden delen we onder elkaar tot enkele euro’s per persoon en de locatie is het Groene Huis aan de Schothorsterlaan in Amersfoort.
We hebben een ‘standaard’ agenda, maar in de agenda is ook ruimte voor zgn. specials, bijvoorbeeld een spreker. Ook kun je altijd een programmapunt opvoeren.

Naast de leden zijn er twee coaches gevonden die ons gaan adviseren, zodat we kunnen leren en groeien.
Coördinatie en organisatie is dit jaar geregeld, vanaf volgend jaar gaat dit rouleren onder de clubleden.

Bekijk hieronder het programma voor 2024.

Activiteiten, naast vaste agenda

9 maart 2024

10:00 - 12:00 uur

Clubochtend, opening van het M&P-clubseizoen
Voorstelrondje, zaden ruilen, jaarplan,
zaai en beplantingsplan.
Check de vaste agenda

20 april 2024

Zaailingen ruilen

25 mei 2024

10:00 – 14:00 uur

Moes&Pluk excursie

Tuinderij Eijckenstein met rondleiding
en Agnes’ Kruiden met rondleiding
beiden te Maarsbergen

29 juni 2024

7 sept 2024

19 okt 2024

10:00 – 14:00 uur

Vaste en extra agendapunten

Gezamenlijk lunch met gerechten ‘uit de tuin’.
Afsluiting van het M&P-clubseizoen

Vaste agendapunten:
1. De aanwezigen vertellen over hun Moes&Pluk tuinactiviteiten, successen, uitdagingen en oplossingen
2. Klusjes voor de komende periode
3. Vragen aan de M&P coach
4. Ongevraagd advies ☺

We hanteren een maximum van zestien deelnemers. We hebben voldoende opgaven, maar als je op de wachtlijst geplaatst wilt worden laat het ons dan weten.
Leden van Groei & Bloei krijgen voorrang bij tijdige aanmelding.

Alvast bedankt en vriendelijke groet,
Suzanne Thiessen, Marja van Kuilenburg en Carolien Besselink

Aanmeldformulier Moes&Pluk